Värdekoden du angivit är personlig och kräver en e-postadress. Ange den e-postadress som värdekoden blivit bunden till i fältet nedan och klicka på Validera e-post.
Allmänna villkor för köp och bokning av evenemangsbiljetter och värdebevis
Dessa villkor gäller mellan Hässleholms affärsnätverk ("Arrangören") och biljettköparen ("Kunden") vid köp och bokning av evenemangsbiljetter som tillhandahålls av Arrangören via event och biljettsystemet ("Eeway") som utvecklas av RocketLabs AB ("Systemleverantören").
Köparen måste vara myndig eller inneha målsmans tillstånd. Bokning kan ångras av Kunden fram till dess att betalning har skett därefter är köpet bindande. Likvida inbetalda medel av Kunden mottages av Systemleverantören på ett klientmedelskonto som därefter vidarebefordras till av Arrangören anvisat konto. Förlorad biljett eller värdebevis ersätts inte. Återköp sker ej. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter eller värdebevis. Betald och levererad biljett räknas som förbrukad biljett. Systemleverantören reserverar sig för eventuell slutförsäljning av biljetter.
Biljett eller värdebevis har av Eeway en påförd säkerhetsfunktion och medger inträde eller användande endast en gång. Kunden ansvarar för att förvara, såväl elektronisk som fysisk, biljett eller värdebevis på ett betryggande sätt för att på så sätt förhindra duplicering, annat mångfaldigande eller på annat sätt medverka till otillbörlig tillträde till evenemang eller nyttjande av värde.
Biljettpriset bestäms av Arrangören. Eventuellt tillkommer försäkrings-, service-, leverans- och distributionsavgifter. Priserna är angivna i svenska kronor och inkluderar 25% moms om inget annat anges. Arrangören förbehåller sig rätten att ändra biljettpriset vid behov.
Leverans av biljetter sker direkt vid bokning via angivet distributionssätt. Detta kan omfatta e-post, sms och brev. Vid leveransproblem måste Kunden kontakta Arrangören i god tid innan aktuellt evenemang. Skulle en levererad biljett tappas bort kan den skickas ut på nytt. Kontakta Arrangören i god tid innan aktuellt evenemang.
Biljetter får endast köpas för personligt bruk och får ej användas i kommersiellt syfte. Det innebär att biljetten inte får säljas vidare. Arrangören kan makulera bokningar eller köp som görs av Kunden, om Kunden inte lämnar eller registrerar korrekta uppgifter, agerar i bedrägligt syfte eller i övrigt bryter mot eller försöker kringgå de villkor som gäller för köpet. Detta kan t.ex. vara om bokning eller köp av fler enheter än tillåtet, angivande av oriktig information i syfte att erhålla fördelar, sälja vidare köpta biljetter eller på annat sätt agera bedrägligt och/eller brottsligt.
Eeway lagrar köphistorik och personuppgifter som Kunden lämnar. Arrangören är personuppgiftsansvarig, dvs. den som ansvarar för behandlingen av dina personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslag (1998:204). Systemleverantören kommer att få tillgång till dina uppgifter för något av de ändamål som anges i denna policy.
När du köper biljetter kan vi be om ditt samtycke för att samla in, bearbeta eller använda din personliga information för specifika ändamål. Om du önskar att återkalla ett samtycke som du har gett oss för användning av dina personuppgifter vänligen meddela oss skriftligt.
Du har rätt att, en gång per kalenderår, kostnadsfritt begära och få en rapport om dina personuppgifter som behandlas av Arrangören. En sådan begäran skall vara skriftlig.
Om du vill korrigera, ändra eller uppdatera information som du har gett oss eller vill begära en kopia på den information som vi har om dig, vänligen kontakta Arrangören.
Ej känsliga uppgifter som t.ex. namn, telefonnummer, adress och e-post kan komma att sparas i Arrangörens och Eeways register. Arrangören och Systemleverantören kan komma att använda dina personuppgifter t.ex. för att informera om nya evenemang.
Kunden ansvarar själv för att kontrollera att evenemanget inte är inställt. I händelse av inställt evenemang bör Kunden omedelbart kontakta Arrangörern som ansvarar för återlösen av biljetter. Vid inställt evenemang återbetalas inte försäkrings-, service-, leverans- och distributionsavgifter.
Om Kunden har rätt till återbetalning av biljettlikvid skall Kunden senast tre (3) månader från evenemangsdatumet/dagen då evenemanget skulle ha varit, meddela Arrangören sitt anspråk på återbetalning och ange det kontonummer och bank till vilket återbetalning skall ske. Om så inte sker har kunden ej rätt till återbetalning. Detta gäller både vid inställt evenemang och i de fall då biljett makulerats och kunden har haft rätt till återbetalning.
För det fall arrangemanget inte kan genomföras pga ett hinder utanför arrangören/leverantören/arenans kontroll, som de inte skäligen kunde förväntas ha räknat med när avtalet ingicks och vars följder denna skäligen kunde ha undviket eller övervunnit, är arrangören/leverantören/arenan fri från skadeståndsskyldighet eller andra påföljder. Detsamma gäller om en föreställning ställs in beroende på någon som arrangören anlitat eller annan i tidigare led.
Arrangören arrangerar ett evenemang och säljer biljetter och värdebevis genom Eeway till Kunden. Systemleverantören kan inte ställas till svars för skada orsakad av driftstörning, försening, avbrott eller annan omständighet som försvårar eller omöjliggör nyttjande av Eeway. Systemleverantören kan inte heller ställas ansvarig för evenemangets genomförande, kvalitet, innehåll eller annan brist hänförd till evenemanget såsom inställt evenemang, konkurs, brott eller annan omständighet. Systemleverantören ersätter således aldrig kund, fysisk, psykisk eller ekonomisk skada orsakad av Arrangören. Alla frågor om ersättning eller anspråk pga. evenemangen och dess genomförande eller brister skall därför riktas oavkortat till Arrangören.
Avtal med dessa villkor anses vara ingånget och accepterat av Kunden när bokningen eller köpet är genomfört.
Vid frågor kontakta Arrangören
Hässleholms affärsnätverk
kontakt@hassleholmsaffarsnatverk.se